onsdag 31 mars 2010

Bra lektion!

Innan ridningen idag var jag så trött, jag tänkte "det här kommer inte att gå bra", men det gjorde det faktiskt. Vi red en bra övning där vi red runt fyrkanten och skrittade en bokstav, travade en bokstav och så vidare, sen gjorde vi det med ökning/minskning i trav, sen med galopp och även ökning och minskning i galopp. Nyttigt med så mycket övergångar och tempoväxlingar! Eden kändes ganska fin i formen, fick till traven bättre än vanligt men galoppen var sådär. Jag har ju problem med formen i ökningar/minskningar i galoppen så det blev väldigt tydligt när det var det enda vi gjorde.. Det märktes att jag måste bli bättre på att ändra galoppen, jag rider gärna i en väldigt bekväm galopp, och det gillar ju både jag och Eden som är lite lata ;)

Imorgon blir det jobb för hela slanten, jobbar 12.00-20.00 och samma sak på fredag. Men på fredag ska jag åka till Vällingby och hjälpa Helena innan jobbet på morgonen, så det blir en lång dag! Men det är roligt att tävlingssäsongen äntligen sätter fart! Och förövrigt är jag ensam hemma i helgen, så skööööönt!

(Och jag får låna gulligaste Anna-Karin och Connys bil på söndag när jag ska tävla, och Ciccis släp! Perfekt!)

1 kommentar:

  1. Woho! :D Du får skrika jättemycket på mig och jag måste rida så braa!! :D

    SvaraRadera