måndag 4 januari 2010

Måndagslektionen

Dagens ridlektion var brutal. Vi red utan stigbyglar i typ 25 minuter. Efteråt var mina ben som spagetti och jag hade nästan blodsmak i munnen. Det var bara -5 idag, men det kändes MYCKET kallare än igår när det var typ -13.. Men jag klarade hela ridlektionen utan att förfrysa varken fötter eller händer!

Vi kör alltid extra fokus på sitsen i början på varje termin, och idag pratade vi också om vilka förtjänster man faktiskt har. Jag, och många andra, är duktiga på att veta vad man är dålig på och behöver förbättra, men man är dålig på att berömma sig själv för det man är bra på. Därför kommer det nedan en lista på saker jag är bra på;
* Jag håller i tygeln ordentligt med hela handen sluten
* Jag sitter rakryggad
* Jag är ganska liksidig

Och sen en lista med saker jag behöver förbättra;
* Fortsätta kampen med skänkeln, släppa ner knän och hälar
* Inte bli så spänd i axlar, utan sitta emot med rygg och mage
* Och inte vara så bekväm av mig! (läs: LAT)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar