fredag 15 januari 2010

Utveckling

Jag och Eden firar 2 år tillsammans nu. I januari 2007 så började jag rida honom, 1 maj 2007 debuterade vi lokalt tillsammans. Under årens gång så har vi haft olika problem och jag kan ofta känna att vi inte utvecklas någonting, att det bara står still och jag vill så mycket mer! Men så tittar man på bilder från då och inser att det faktiskt har hänt ett och annat.

Från juni 2007
Jag kommer ihåg att jag slet som ett djur med att få upp huvudet på honom och att han inte skulle springa runt och jag bar honom i mina armar. Det är fortfarande någonting vi jobbar på, men det har blivit BETYDLIGT bättre.
Från juni 2007
Här kan vi snacka näsan i bringan ;)


Världens finaste Eden, på Väsby den 4 oktober 2009.


Jag och Eden, maj 2009.
Problem kommer och går, vissa problem kommer man ihåg bättre än andra. För mig är det viktigt att kunna titta tillbaka och se hur det var då. Till exempel kommer jag ihåg att jag inte kunde börja trava utan att få ett galoppsteg först. Och så var det i typ över ett år! Men nu är det borta, och just nu känns det konstigt att jag hade det problemet. Jag kommer också ihåg när vi hade stora problem med takten, jag hade jättesvårt i övergångar/volter/vändningar. Det är också tack och lov borta nu..
Om du tänker på hur illa det var förr, då kan problemen du har idag kännas mindre. Det är också viktigt att komma ihåg att berömma hästen när den gör rätt. Ibland kanske den inte ens behöver göra rätt, bara göra bättre än förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar