lördag 12 december 2009

Beslutsångest

Jag har kommit in på Uppsala Universitet, bara en kurs, 15 hp Juridisk Översiktskurs. Jag har sån beslutsångest. Egentligen vill jag börja plugga. Men det är ju det ekonomiska som känns tungt. Pendla fram och tillbaka till Uppsala varje dag - bensinkostnaden kommer skjuta i taket. Jag kommer inte att kunna jobba lika mycket. Jag kommer troligtvis att behöva sluta rida en dag i veckan. Men samtidigt känns det dumt att skjuta på det. Det är ju det här jag vill, tror jag. Jag kanske inte kommer in nästa termin. Och jag lär inte vara mer redo då.

Den 21 december ska man ha bestämt sig. Ska jag plugga juridik i Uppsala, hoppas att jag kan läsa fristående kurser så jag får ihop en examen, eller kan hoppa på Juridiklinjen? Eller ska jag plugga till lärare i Stockholm? Eller ska jag inte plugga över huvud taget? Och jag vet ju inte hur mycket jag kommer att få jobba på Coop. Hur ska jag klara av att leva på 2800 kr i månaden + lite jobbpengar från Coop? När man är van med i alla fall över 10 000 kr.

Beslutsångest 1000 gånger om!

1 kommentar:

  1. Hej Ia! Jag vill bara säga att du har en kul blogg att läsa! Och så tycker jag att du ska gå kursen i Uppsala, den är ju bara 15hp alltså ca 2mån och då får du testa på det och se om det är nåt för dig!
    Kram på dig!

    SvaraRadera