onsdag 9 december 2009

Cavaletti

Det har fortfarande inte blivit någon fotografering av Ullareds-sakerna. Men däremot har det ju varit visning i stallet!

I måndags red jag Viola, vi hade cavaletti. Jag märkte själv att jag var lite osäker i början, men det blev bättre sen! Eftersom jag är lite feg vad det gäller hoppning så har jag en tendens att söva hästarna jag rider på, och det lyckades jag med på Viola också. Och sen gick det för fort. Men efter ett par försök blev det riktigt bra, hon hoppade mjukt och landade i rätt galopp efteråt.

Jag är riktigt nöjd med mig själv efter måndagens lektion, för det var ju Viola som fick mig att bli så osäker på att hoppa. Idag är det onsdag och ridning igen, men jag tror det var dressyr idag. Undra vem jag får rida idag - Eden kanske?

Eden hade förresten kolik igår stackarn, men det var bara lite lindrigt och gick över fort. Tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar