söndag 20 december 2009

Uppdatering på alla plan

Dålig uppdatering på ett tag, men det blir så när jag har idétorka och ingenting att skriva.

Allt flyter på som vanligt, det börjar bli jul. Det luktar gott i stallet och det är fint när det är julpyntat. Just nu ligger ett TJOCKT snölager här hos oss i Sollentuna. Jag är inget big fan av snö men det ser ju fint ut när man tittar ut genom fönstret, och det är skönt att slippa leran i stallet. MEN jag hatar att skrapa rutorna, jag hatar när det inte går att öppna bildörren, jag hatar när det läcker in snö i skorna och jag hatar att frysa.

Idag var det ridning! Ridning på en söndag kan låta lite konstigt men det är betydligt skönare att rida 14.30 en söndag istället för 18.40 kvällen innan julafton ;) Angående julafton så känner jag mig lugn. Jag har inte riktigt planerna klara för julafton (stallet blir det definitivt men efter det får vi se) men alla julklappar är köpta. Kanske liiiite komplettering kvar - typ vindruvor till en fruktkorg och lite godis till en viss person. Men det är oerhört skönt! Ridningen gick bra idag, vi tränade basicsaker som att öka och minska steglängd/tempo, och det är ju så svårt! Det är så svårt att ha honom i en bra form och samtidigt göra dessa saker. Och jag rider fortfarande utan sporrar och jag känner att reaktionen för skänkeln är mycket bättre! Och att han har gått ner några kilo gör ju saken bara bättre, jag får ner skänkeln mycket bättre då när den hamnar lite under magen istället för på den, haha!

Och idag fick jag julklapp av Ronja och Klara - tack tjejer! Jag blev superglad, egentligen är det jag som ska tacka för att ni ställer upp i vått och torrt (speciellt när det är vått, kallt, jävligt tidigt och långtråkigt).

Till sist: NU ÄR DET BARA TVÅ DAGAR TILL ISABELLE KOMMER HEM! WIIIIE!

2 kommentarer:

  1. Nej Ia, det är vi som ska tacka! För du har lärt oss en massa saker och du är alltid så snäll!<3
    P.S. Tack så jättemycket för presenterna!! Jag blev riktigt, riktigt glad! Och du fick mig också taggad på att tävla, ja, även fast det inte direkt går bra för mig just nu...D.S.

    SvaraRadera