lördag 12 december 2009

Julpyntning

Det här blir mitt 100 inlägg i bloggen! Coolt, jag är imponerad över mig själv hur länge jag har fortsatt. Lite längre fram kommer det säkert att vara roligt att ha bloggen och se hur både jag och Eden har utvecklats, skratta lite åt problemen vi hade och sporras att fortsätta rida och tävla.

Idag har det varit en ganska händelsefylld dag. Först var det första spadtaget av byggnationen av stallet, tyvärr dröjer det ganska länge till spadtag nummer två. I månadsskiftet februari/mars beräknas bygget sätta igång, jag vet dock inte om det är rivning som är planen då eller om det ska börja byggas då. Det är ju lite att fixa och dona med innan det är klart att rivas.. Och tiden går fort!

Sen har vi julpyntat, och i år blev granriset faktiskt riktigt fint! Men händerna gör ont nu av alla barr, det sved som attan när jag tvättade händerna efter stallet. Vi (jag, Klara och Ronja) körde på klassisk pyntning med rött och silver. Eller egentligen jag eftersom det var jag som köpte pynt och gjorde större delen av pyntningen, men det var Klara och Ronja som stod som ansvariga och de var utmärkta assistenter och smakråd! Nästa år tror jag dock att vi ska köra på någonting lite roligare, Sofia körde silver och vitt och det blev jättefint! Dion fick rosa och silver, det blev också fint men det passar ju inte till en kille. I ponnystallet hann jag knappt kolla..

Ska se om jag kan låna familjen Fungdals kamera och fota julpyntningen imorgon, som jag tidigare har skrivit har jag ju haft sönder min egen.. Och det luktar ju så härligt när man kommer in i stora stallet när alla har satt upp granris! (Och Nadine är en mästare på att sätta upp granris, beviset ser ni på Dions box!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar