torsdag 26 november 2009

Dressyr idag och hoppning imorgon

Idag har jag ridit! Det kändes som att det var sjukt längesen, men det var "bara" en vecka sen. I början kändes Eden lång, stark och bara allmänt ovillig men jag fortsatte med min plan och min ridning och till slut kändes han riktigt fin! Tyvärr så dog jag när vi skulle galoppera i slutet, jag var tvungen att stanna och ta min astmamedicin och klä av mig, jag kunde inte andas och jag svettades som en gris. Så jag hann inte riktigt rida igenom högergaloppen ordentligt, vilket jag gärna hade velat.

Det är inte alls många timmar tills jag ska åka till stallet igen, imorgon bitti ska jag upp och hoppa Eden innan jag börjar jobbet. Han hade hoppat igår på någon lektion och det hade tydligen inte gått så bra och han hade blivit osäker, så Lena frågade om jag kunde hoppa några språng imorgon. Det är tråkigt för varje bakslag han får i hoppningen, dels för att det gör ont i mitt hjärta att veta att han tycker att någonting är obehagligt och läskigt och dels för att hoppningen är så bra för honom! Både för framåtbjudningen, kvickheten i både huvud och ben och ryggmuskulaturen är det toppen för.

Efter jobbet imorgon så är det Globen Horse Show, jag och Sandra åker dit tillsammans och sen möter vi upp Helena och Lisa där. Tilde och Sara är även där men de ska inte sitta tillsammans med oss. Påminnelse till mig själv: Ta fram biljetterna, tömma jackfickorna på skräp!

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar