fredag 13 november 2009

Hästtransport

Vi letar lite efter en transport. (Med vi så menar jag och min pappa.) Under tävlingssäsongen är det oftast svårt att hitta transporter att låna eller hyra och jag är lite nojig och vill alltid ha samma. I höstas hyrde jag en transport under alla veckor jag tävlade från http://le-transportfordon.se/, det var jättesmidigt. Men helst vill jag ha ett eget, och sen kan pappa ha det till att köra saker i också så då blir det perfekt!

MEN det finns typ inga som uppfyller mina krav, och gör de det så är de svindyra. Jag vill ha;
- tvåaxlad
- fronturlastning
- bommar så hästen kan stå brett
- ljus inuti
- helst sadelkammare men det är inget måste
- hård mellanvägg
- max totalvikt 1500 kg

Tittar ju framförallt på StarTrailer och UMEsläp, för dessa har jag erfarenhet av och har bara positivt att säga.. Men en StarTrailer med fronturlastning från -01 kostar liksom 47.000 kr UTAN moms! Hoppas att priserna sjunker lite nu under vintern så får vi se vad vi kan hitta till våren. Eller så får jag hitta en sponsor. Är ni intresserad av att sponsra mig så är det bara att maila, iapettersson@hotmail.com eller ringa 073-5007443. Det är då framförallt en transport jag vill ha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar