onsdag 4 november 2009

Trasiga ridbyxor

Här kan ni se hur sömmen har släppt, bilden är tagen EFTER att de har varit på lagning.

När jag, Sandra och Isabelle var i Falsterbo i somras så köpte jag ett par fantastiskt snygga och sköna mörkblå ridbyxor från Kyra K.

Dessvärre har det inte varit något annat än strul sen jag köpte dessa. Första gången jag skulle rida så hör jag hur det knakar i sömmarna och så spricker sömmen. Eftersom det var helt nya byxor, dessutom av ett dyrare märke så ringde jag till butiken och förklarade läget. Fick skicka ner byxorna till Skåne så att de skulle lagas. Efter 3 veckor får jag tillbaka mina ridbyxor, använder de EN gång! - sen spricker sömmen igen. Nu är de nerskickade till Skåne igen - nu bad jag att de skulle byta hela sömmen och inte bara där den har lossnat.

Jag vet inte om det ett måndagsexemplar jag har fått eller om Kyras byxor brukar spricka? De flesta av mina ridbyxor är från Gekås och de har aldrig släppt en söm eller gått sönder på annat sätt, trots flitigt användande. Håller tummarna att mina byxor kommer i denna vecka, de är gudomligt sköna att rida i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar