lördag 28 november 2009

Skuttiliskutt och Globen

Fredag morgon var det uppstigning 06.30, fixa iordning mig och sen åkte jag till stallet och hoppade på Eden! Han hoppade jättefint, han var lugn och gjorde mjuka språng och vi lyckades byta galopp ett par gånger också! Fick jobba riktigt hårt med ställningen, Lena har några teorier om varför han är så svår att ställa men så lätt att böja halsen på. Det handlar om att han var otroligt vek i nacken förut, så när han var unghäst så fick han säkert springa runt så och man struntade i att ställa honom, nöjd över att han gick med eftergift. Sen så har han fått ganska grov nacke nu på sista tiden vilket gör att det inte är helt enkelt att ställa honom. Men jag är toknöjd över känslan på hoppasset!

Efter det var det Globen, vi satt i kö från Kista till Globen, istället för att ha varit där på 25 minuter så tog det över 1 timme, väldigt kul. Showen var bra och han fransosen som gjorde frihetsdressyr! Jag är mäkta imponerad! Det enda jag har att anmärka om är att jag inte gillar när man lär hästar att lägga sig ner.. Det är den största underkastelse ett flyktdjur kan göra och det är jag lite skeptisk till. Men det var fantastiskt ändå! Vi var inte hemma förrän kvart i ett, det var kö ut ur parkeringsgaraget, vi stod över 20 minuter och fick stänga av bilden flera gånger för att det verkligen stod helt stilla. Så idag är jag trött.

Nu kommer Sandra och hämtar mig om 5 minuter, bäst att sätta fart. Det är dags för Globen igen! Idag är det dressyr!

1 kommentar: