onsdag 11 november 2009

Onsdag

Idag är det onsdag, onsdagar betyder ridning och Grey's! Före ridningen var jag otaggad, jag frös och ville egentligen mest åka hem. Vi hade cavaletti idag, det kändes ganska skönt och kravlöst. Eden gick faktiskt helt okej idag, jag fick bra reaktion på skänkeln men han blev lite låg fram. Mitt fel givetvis eftersom jag inte gjorde tillräckligt med halvhalter. Vi hoppade några småskutt också, de blev inga bra skutt utan vi kom fel och det blev spänt. Från och med nu kommer jag inte att rida med sporrar på Eden, jag behöver jobba på min sits och då framförallt skänklarna och då vill jag inte råka peta till honom med sporren. Dessutom vill jag inte behöva använda sporrarna utan bara ha de som en extra förstärkning.

Jag har en teori om att jag kanske ska hoppa lite andra hästar för jag förväntar mig att Eden ska göra som han alltid gjort, hoppa högt och sen att det ska gå fort efteråt. Hm, vi får se. Det är i alla fall hoppning nästa vecka så vi får se hur det går.

Dessutom har jag stått med på Lisas lektion idag 16.40, det gick ganska bra. Kul var det i alla fall! Gruppen som jag står med på är på en bra nivå, tillräckligt duktiga för att man inte ska behöva vara konstant orolig över hästar/barn och inte för duktiga så det är svårt att säga någonting till dem. Vi får se hur det utvecklar sig.. Nu ska jag i alla fall stå med på den här gruppen varje vecka ett tag framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar