måndag 26 oktober 2009

Både och

Igår var det tävling på Värmdö. Klassen började inte förrän 15.00 och jag startade som nummer 13, så jag fixade Eden på morgonen. Var i stallet 9.15 och knoppade, tvättade ben och svans och fixade. Vid kvart över ett så att vi hade gott om tid, hellre för mycket tid än för lite.

På framridningen var Eden tillbaka i gamla banor - han var hoppade och skuttade i fattningar och var rädd för de andra hästarna. Jag fick rida fram ganska ordentligt och hårt för att han skulle bli lite trött och lyssna bättre på mig. Själva programmet gick bra - över förväntan faktiskt! Vi lyckades bra med både skänkelvikningarna, ryggningen, högerfattningen från skritt och galopprogammet. Vi fick 66.31 % och det är jag jättenöjd med. Vi slutade första utanför placering. Det var många fina hästar - den som vann hade hela 77,3 %!

Igår var vi inte hemma från stallet förrän 20.00, jag var inte hemma hos mig förrän 21.30. Så jag har sovit gott i natt kan man lugnt säga!

Idag var det ridning igen - jag red på Eden. Vår lektion var den enda Eden behövde gå idag - han har blivit lite öm i ryggen igen. Jag märkte att han var lite trött efter tävlingen igår, det blev en lång dag för honom också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar