torsdag 29 oktober 2009

Finaste

Hemma har internet lagt av, några byggjobbare har grävt av någon kabel, så nu sitter jag i stallet och bloggar! Det är inte alla som har dator och internet i stallet ;)

Igår var det onsdag och onsdag betyder också ridning. Eden var lite sämre i ryggen, det hade blivit lite svullet runt såren och han ömmade när man tryckte direkt på såret. Vi slutade nog med alsolspritbandagen lite för tidigt - nu ska vi fortsätta med alsolspritbandage i några veckor till och att såret alltid måste tvättas efter ridning.

Angående ridningen så tyckte jag att han kändes lite spänd i ryggen i början när jag red, men det blev bättre ju längre vi red. Igår fick jag inte riktigt till formen - han blev lite låg och stark men vi fick till några jättefina skänkelvikningar och alla galoppfattningar vi gjorde blev bra! Sen var det många ponnyer med på vår lektion igår och då har vi lite svårt att få plats, och då får man inte lika bra flyt i ridningen som annars. Idag är jag extra taggad att få till ridningen eftersom det är sista gången jag ska rida innan tävlingen på söndag!
Tävlingen på söndag är på Vällingby och jag har startnummer 32 i klass I, LB:2.

Bild från prisutdelningen på Väsby den 4 oktober -09, vi vann!
Foto: Anna Clevesjö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar