fredag 9 oktober 2009

Tävlingsutrustning

nn
Bild från när jag och Eden tävlade på Högvreten den 31 maj 2009.
nn
Jag älskar nya saker till både mig och Eden och nu tänkte jag berätta vad det är för grejer vi använder när vi tävlar! :)
Träns: Ett ihopplock, grunden är från Börjes (nackstycken och sidostycken), enradersblingat från Gold Medal, nosgrimma och tyglar från Hansbo. Bettet vi alltid använder är ett Sprenger.
Sadel: Kieffer Lusitano, 18". Sadelgjorden är från Börjes, 50 cm i läder.
Schabrak: Jag har en uppsjö, men oftast använder vi ett Mias RS med vinrött kantband och silver passpoal som jag fick i studentpresent av RJ, Amalia och Frida.
Benen: Vita boots som jag inte kommer ihåg märket på och sen antingen vita skydd runt om från Jacson eller vita lindor som jag har i massa olika märken. Favoriterna är dock köpta i Ullared!
nn
Kavaj: Svart Pikeur Diana.
Ridbyxor: Vanliga vita, jag kommer inte ihåg var jag har köpt dem.
Skjorta: Kyra K, köpt i Falsterbo.
Plastrong: I siden av märket Elton.
Handskar: Roekle, det enda märket på handskar enligt mig!
Hjälm: Är från Somerset, förut hade jag alltid Champion men den här funkar lika bra och den fick jag dessutom gratis av svärmor.
Stövlar: Cavallo Grand Prix Plus, med dragkedja fram. Jättesnygga och sköna!
Sporrar: Vanliga raka 20 mm sporrar
DESSUTOM har jag alltid samma strumpor, ett par vita Kyra K som är gudasköna.
nn
Stövlarna och nosgrimman är det jag är absolut mest noggrann och det är snyggt inför tävling - det drar upp helhetsintrycket. Ordentlig svart skokräm, skoborste och en nylonstrumpa är tricket för riktigt blanka stövlar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar