onsdag 28 oktober 2009

Lilla C


Clover Callaway
8 maj 1999
e. Feliciano - Clover Hill

Det är någonting speciellt med en häst man har följt hela livet, Callaway är en av dem. Callaway föddes på Överby den 8 maj 1999, jag var bara 9 år då. Han var liten och söt och alldeles vinglig första gången jag såg honom - bara några timmar efter att han var född.

Som unghäst gick han på lösdrift med andra unghästar och när han kom tillbaka så började jag sköta honom. Han var bara 3 år men gudasnäll! Jag har speciellt ett starkt minne av honom, det var när man skulle ta in hästarna från hagen, istället för att springa genom grinden mellan den övre och den nedre hagen så hoppade han över staketet! Efter något år så flyttade han från Överby till ett privatstall i Vallentuna.

Sommaren 2008 så skulle hans ägare åka bort och då frågade de om jag ville ta hand om Callaway när de var borta, och sen fortsatte jag rida honom cirka två dagar i veckan fram tills att han flyttade i september. På slutet hade vi, jag och Callaways ägare, så mycket att göra och ingen av oss hade riktigt tid för honom. Hans ägare har nu lånat ut honom på foder till en tjej som bor i Enköping och jag är övertygad om att han har det hur bra som helst. Men det är klart att jag saknar honom, min lilla bubbe.

Bilden på mig och Lilla C älskar jag! Han ser så otroligt nöjd ut och jag likaså. Den är från vår hemmatävling den 26 april -09, där jag och Callaway debuterade lokalt och kom trea i första klassen LC:1 och femma i andra klassen LB:1.

1 kommentar: