lördag 17 oktober 2009

Ungdomssektionen

Ungdomssektionen är en viktig del av en förenings verksamhet, och jag skulle säga speciellt inom ridsporten eftersom majoriteten av de som rider på ridskola är just barn och ungdomar. Jag sitter med i Överby Hästsportförenings ungdomssektions styrelse samt Stockholms Läns Ridsportförbunds ungdomssektions styrelse. På Överby är jag kassör och i DUS är jag ledamot. Vi anordnar aktiviteter för barn och ungdomar i stallet, så som övernattningar, filmkvällar och rykttävlingar, men finns också där som ett stöd för den som behöver det. Vi i styrelsen är ett roligt gäng i blandade åldrar; jag är 20 år och jag tror att de yngsta är 13 år.

En sak som är viktig att poängtera är att alla som är medlemmar i klubben som är under 26 år är med i ungdomssektionen, men det är en annan sak att vara med i ungdomssektions styrelsen. Dock gäller även åldersgränsen 26 år där också.


På bilden ser ni delar av Överby Hästsportförenings ungdomssektionsstyrelse. Från vänster; Sofia, Hanna, Matilda, Sanna, Johanna, Amalia och Lisa (och jag tror att Helena gömmer sig där bakom!)

2 kommentarer:

  1. Sofia är ju 12 så.. :) Ia vill du ha lite blier på dig & Eden på en CD, bla från tävlingen och från lite lektioner ;)<3

    SvaraRadera
  2. oj är hon så liten? det vill jag gärna! :)

    SvaraRadera