tisdag 13 oktober 2009

Hoppning

Eden har haft en knöl på ryggen som har han ömmat när han har tryckt på den - dock inte av sadeln så han har gått lektion och jag tävlade i söndags.. Men igår när jag kom till stallet hade knölen blivit mycket större och han hade fått mer ont. Så nu får han vila i förhoppning om att knölen ska gå över snabbt. Vi tvättar och lägger alsolsprit bandage så knölen ska hållas ren och torka ut.

Igår hade vi hoppning och jag fick rida på Decibell istället. Första gången den här terminen jag red någon annan än Eden! För er som inte vet så red jag Decibell väldigt mycket i början när hon kom, typ runt 2004-2005. Hoppningen var jätterolig - Decibell är så otroligt trygg att hoppa och det var verkligen välbehövligt för mig att få hoppa någon som är så trygg. Eden är svårare att hoppa och jag blir lite spänd för att jag vill verkligen att det ska bli rätt. Den perfekta blandningen är att hoppa både trygga, snälla hästar och sen hoppa de nya, lite oerfarna hästarna.

Decibells sadel, kamerna dog direkt efter detta fotot..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar