söndag 18 oktober 2009

Clinic

Clincen idag var jättelärorik, jag tycker verkligen om att rida för en tränare som rider som hon lär. Lena visade själv hur hon lägger upp ett träningspass och visade hur man ska göra och många vanliga fel ryttare gör! Allt hon sa under clinicen kunde jag relatera till; till exempel frågade hon "Vad händer om man inte driver med ytterskänkeln i galopp och sen helt plötsligt börjar göra det?" och jag och Malin kände igen oss och började skratta - det är en av de stora sakerna jag jobbar med i ridningen nu, att få igång galoppen och komma ihåg att driva med BÄGGE skänklarna så ytterskänkeln inte bara hänger där som ett dött köttstycke.

(Lena Wiman är det jag rider och tränar för, hon är C-tränare i dressyr samt St. George-domare. Det är även hon som är ridskolechef på Överby Hästsportförening där jag rider. Vi på Överby har turen att ha oerhört mycket bra ridlärare med stor kompetens!)

Och Edens sår på ryggen är MYCKET bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar