torsdag 22 oktober 2009

Dressyr för Lisa

Idag fick jag en skiva med bilder från när jag tävlade på Sigtunabygden den 20 september av Sanna. Hon har tagit jättefina foton!

Foto: Sanna Smidvik

Egentligen brukar jag inte rida på torsdagar, jag brukar knappt vara i stallet då för oftast jobbar jag. Men idag passade jag på eftersom jag inte red Eden på hela förra veckan och för att jag ska tävla på söndag. Lena var bortrest så vi red för Lisa istället, fick många bra tips och kommentarer. När vi var yngre så var vi jättekinkiga med att rida för en annan ridlärare men nu för tiden är det inga problem alls - tvärtom är det roligt att få en annan ridlärares åsikt!
nn
Känslan idag var på det hela taget positiv. Vi gjorde alla tekniska saker ganska bra till slut, men han blev lite för ojämn i formen och stundtals också stark. Mina halvhalter brister - jag får inte igenom dem och ignorerar det lite tills han verkligen inte tar dem alls. Istället borde jag inte nöja mig med en halvdan halvhalt utan ta igenom halvhalten så får jag känner lite motstånd. Det är lätt att sitta här och säga vad man ska göra - men en hel annan sak och verkligen göra det när man väl sitter på hästryggen..
nn
Dessutom var Elin från DUS och hälsade på i stallet, hon har sin häst på Väsby Ridklubb som ligger bara 10 minuter från Överby. Hon tyckte att Eden såg fin ut och att han mycket tryck i sig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar