torsdag 29 oktober 2009

Sjukstuga & ridlektion


Bägge mina pluttar mår dåligt, den ena sämre än den andra. Simon är riktigt dålig, feber, frossa, ont i hals och huvud, svag, hostar. Riktiga svininfluensa symptom! Jag håller verkligen tummarna för att det inte är det - för om han har det är det garanterat att jag också blir smittad. Den oroliga flickvännen (alltså jag) ringde till vårdguiden idag och pratade med en sjuksköterska så imorgon ska han till doktorn (igen), eftersom doktorn han var hos i onsdags inte var speciellt bra.

Eden har ett gäng skavanker, han valde i alla fall rätt vecka eftersom det är höstlov så är det många som inte kommer till sina lektioner och då gör det inget om han bara går på halvfart. Han har 1) sår på ryggen (ingen svullnad idag dock), sår på bakbenet (skrapsår som var svullet och tjock, men har blivit bättre) och 3) varm i ett framben av ett yttepytte sår (bättre efter ridningen).

Ridningen idag gick super! Eden var fin, Lena pratade i början om att man skulle GÖRA någonting av framridningen och alla vi som red blev peppade och inspirerade och hästarna gick därefter. Eden är ganska liksidig, dDock är det nog vanligare att vänstersidan är svårare att få till. Men det blir så mycket lättare om jag inte håller så hårt i högertygeln! Varje gång jag får en aha-upplevelse så tänker jag "varför gjorde jag inte det här tidigare?".. Jag har ett stort problem kvar; att jag drar upp knäna så mycket!! Att det ska vara så svårt att bara släppa ner knäna och komma ner bättre i sadeln! Jag måste nog ta några privatlektioner med sitsträning, det lovar jag att jag ska unna mig själv under vintern. Dessutom ska jag bli mer disciplinerad vad det gäller streching, ikväll har jag varit duktig och strechat samtidigt som jag suttit vid datorn och tittat på TV.

Oj vilket långt inlägg det blev idag - för er som har orkat läsa såhär långt som kan jag rekommendera Vällingbys tävlingar i helgen, många Överby-ekipage!
På lördag tävlar Helena och Sandor, Tilde och Darco och Nils och Krumelur. På söndag tävlar Sandra och Zara, jag och Eden och Malin och Viola! KOM OCH HEJA! :)

(Och för er som inte vet så är det min pojkvän Simon på bild, fotad av mig!)

1 kommentar: