torsdag 8 oktober 2009

Träning, tävling och svårigheter

På grund av dator- och internetstrul har det blivit lite dålig uppdatering och nu sitter jag vid lillasysters dator där mellanslagsknappen knappt fungerar..

Igår var det ridning och vi hade dressyr. Såklart red jag på Eden! Vi gjorde en bra övning där vi tränade skänkelvikningar och lite volter - övningen gav ganska mycket frihet så jag kunde träna lite på saker som behöver finslipas..

Om tre veckor, den 25 oktober, så ska jag och Eden debutera LA. LA:1 på Värmdö blir det! Det är skänkelvikningar, ryggning, 10 meters volter i galopp, förvänd galopp (väldigt lite dock) och högerfattning från skritt. Massa saker som jag tycker är svårt. Fick till skänkelvikningarna bra igår när jag inte höjer handen. Det är någonting jag gör helt omedvetet, som de flesta fel i ridningen. Det är ju inte så att man sitter och tänker att "nu ska jag höja handen så det blir fel" eller "nu ska jag sitta snett i sadeln", utan de allra flesta fel man gör är omedvetna och det är därför det är så otroligt viktigt att rida för tränare. Eftersom jag rider på ridskola så rider jag i princip alltid för tränare och det tycker jag är toppen! På slutet fick jag i alla fall till en helt okej högerfattning från skritt, skänkelvikningar åt båda hållen, 10 meters volt i alla fall i vänster galopp, svårare i höger. Ryggning däremot gick sådär, men jag ska göra några ryggningar varje lektion jag rider nu fram till tävlingen + att jag ska rida en privatlektion och att Lena ska rida lite på Eden. (Lena är för övrigt min tränare.) Jag sa till Lena att jag tyckte att det var okej om vi fick över 55 %, bara vi inte gör bort oss på typ 45 %, men hon tyckte jag satte ribban för lågt. Det känns bra! Hon tror ju på oss i alla fall, nu gäller det bara att jag ska det också..

Nu hoppas jag att jag kommer med på Solna på söndag, blev bortlottad och står nu på första reserv! Hoppas, hoppas, hoppas! Jag är väldigt taggad eftersom det hittills har gått bra den här säsongen (eller i alla fall i söndags på Väsby, på Sigtunabygden var jag inte riktigt helt nöjd).

Mamma ropar, vi ska till IKEA. Får se om jag hittar något roligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar